Συνήθεις Ερωτήσεις
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίζονται μέσω της εργοθεραπείας;
- Ποιά παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν πρόγραμμα εργοθεραπείας;
- Πότε ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση;
1 Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται μέσω της Εργοθεραπείας
- Δυσκολίες λεπτής κινητικότητας
- Δυσκολίες στην οργάνωση και εκτέλεση των κινητικών δεξιοτήτων
- Ψυχοκινητική καθυστέρηση
- Δυσκολίες στην γραφοκινητικότητα και τις δεξιότητες γραφής
- Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητας
- Δυσκολίες στην εκτέλεση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, όπως ένδυση - υπόδυση, σίτιση, εκπαίδευσης τουαλέτας.
- Δυσκολίες στον γνωστικό τομέα
- Δυσκολίες στον χωρικό και χρονικό προσανατολισμό
- Δυσκολίες στην μνήμη
Επιστροφή στην Αρχή της σελίδας
2 Παιδιά που μπορούν να παρακολουθήσουν πρόγραμμα εργοθεραπείας
Παιδιά με κάποια από τις παρακάτω διαγνώσεις μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα εργοθεραπείας:
- Εγκεφαλική παράλυση
- Αυτισμό
- Νοητική υστέρηση
- Αναπτυξιακές διαταραχές
- Δυσπραξία
- Παιδιά που χρειάζονται βελτίωση σε λειτουργικούς τομείς της καθημερινότητας
- Υπερκινητικότητα
- Μαθησιακές Δυσκολίες / Δυσλεξία
- Ψυχοκινητική καθυστέρηση
Επιστροφή στην Αρχή της σελίδας
3 Ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση
Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί σας παρουσιάζει
τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:
- Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
- Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.
- Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί.
- Μοιάζει αδύναμο, με ελαττωμένο μυϊκό τόνο.
- Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
- Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
- Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι.
- Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει.
- O γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
- Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών.
- Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
- Αποφεύγει την παιδική χαρά.
- Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
- Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
- Έχει δυσκολίες στο φαγητό.
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα
- Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
- Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
- Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.
Όλες οι παραπάνω συμπεριφορές πρέπει να μας ανησυχούν όταν παραμένουν να εμφανίζονται σε στάδια της ανάπτυξης, για τα οποία δεν είναι οι αναμενόμενες.
Επιστροφή στην Αρχή της σελίδας
Δίγκα Μαρία
Εργοθεραπεύτρια N.D.T
Επιστημονικά υπεύθυνη του κέντρου «Ανάπτυξη & Κίνηση»