Παιχνίδι για την αναγνώριση αναγκών:                                                                                                   

 

«Το πράσινο νησί με το ηφαίστειο»

Τι θα χρειαστείτε:

Μικρά χαρτάκια σημειώσεων

Μολύβια

Ένα μπολ

 

Ξεκινήστε την ιστορία λέγοντας:

«Κάποτε σε αν πράσινο νησί ζούσε ένας άνθρωπος. Στο νησί αυτό υπήρχε και ένα ηφαίστειο, το οποίο ‘‘κοιμόταν’’».

Στο σημείο αυτό, βάλτε το μπολ στην μέση.

«Ο άνθρωπος αυτός ήταν πολύ ευτυχισμένος, καθώς είχε πολλά πράγματα που τον έκαναν χαρούμενο, όπως και εμάς».

 

Εδώ, ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν ή να ζωγραφίσουν σε κάθε χαρτάκι ότι πιστεύουν πως τα κάνει ευτυχισμένα. Αυτά μπορεί να είναι και υλικά αγαθά.

Όταν τελειώσουν μπορείτε να προτείνετε και εσείς αρετές, όπως φιλία, αγάπη, σεβασμός κτλ. Ο καθένας κρατά τα χαρτάκια μπροστά του.

Συνεχίστε την ιστορία:

«Μια μέρα ο άνθρωπος άκουσε έναν παράξενο θόρυβο.

Τι είχε γίνει; Άκουγε κάτι σαν γουργουρητό τεράστιου γίγαντα, σαν μια αναμπουμπούλα και δεν ήξερε από τι ήταν. Άρχισε, λοιπόν, να ψάχνει γύρω γύρω το νησί, σπιθαμή προς σπιθαμή, για να δει τι συνέβαινε. Τότε ανακάλυψε πως όλος ο θόρυβος ερχόταν από το ηφαίστειο.

Κατάλαβε πως το ηφαίστειο ήταν έτοιμο να εκραγεί και να ρίχνει λάβα παντού καίγοντας τα πάντα στο πανέμορφο πράσινο νησί του. Άρχισε να σκέφτεται τι μπορούσε να κάνει για να το σταματήσει.

Σκέφτηκε και το βρήκε!! Θα πετούσε κάτι μέσα στον κρατήρα για να βουλώσει το ηφαίστειο.

Κοίταξε τα πράγματά του και αποφάσισε να αποχωριστεί αυτό που δεν τον πείραζε ιδιαίτερα να χάσει και να ζήσει χωρίς αυτά».

 

Εδώ ζητάμε από τα παιδιά να δώσουν κάτι που δεν θα τα πείραζε και αν δεν είχαν.

Διαλέγουμε κάτι, το κάνουμε μπαλίτσα και το πετάμε στο μπολ που αντιπροσωπεύει το ηφαίστειο.

 

«Το ηφαίστειο σταμάτησε το γουργουρητό και ο άνθρωπος ησύχασε. Όχι, όμως, για πολλές μέρες. Ένα πρωί ξύπνησε πάλι από τα γουργουρητά του ηφαιστείου, τα οποία ήταν πιο δυνατά από την προηγούμενη φορά. Αμέσως έτρεξε και πέταξε κάτι άλλο στον κρατήρα».

 

Συνεχίστε την ίδια διαδικασία και ζητήστε από το παιδί να πετάει κάτι στον κρατήρα. Πάντα αυτό που έχει λιγότερη ανάγκη – εκτιμάει λιγότερο από τα υπόλοιπα.

Το παιχνίδι σταματάει όταν απομείνουν 3 μόνο χαρτάκια.

 

Πράγματα που μπορούν να μπουν σε λίστα:

-    Μαρκαδόροι

-    Σινεμά

-    Παιδική χαρά

-    Ρούχα

-    Πατίνια

-    Ποδήλατο

-    Λούτρινα ζωάκια

-    Υπολογιστής

-    Παγωτό

-    Οικογένεια

-    Φιλία

-    …

 

Στα μεγαλύτερα παιδιά έχει μεγάλο ενδιαφέρον να ρωτάτε για κάθε επιλογή, γιατί την επέλεξαν και τι θα κάνουν, αν χρειαστεί να την αντικαταστήσουν.

Θυμηθείτε: δεν υπάρχουν λάθος απαντήσεις!!

 

 

Πηγή: Γεωργιάδου Ν. "Θεραπευτικά παιχνίδια", Εκδόσεις Οξυγόνο 

logo2
logo