Διαταραχή Συντονισμού

Πολλές φορές συναντάμε παιδιά που χαρακτηρίζονται ως «ατσούμπαλα».

Μας δίνουν την εικόνα του παιδιού που σκουντουφλάει στον χώρο καθώς κινείται, που είναι αδέξιο και δυσκολεύεται να αντιληφθεί τον όγκο του σώματός του στον χώρο.

Τι πραγματικά συμβαίνει όμως με αυτά τα παιδιά;

Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις δυσκολίες;

Η κίνηση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ζωή του ανθρώπου. Μέσα από αυτή εξερευνούμε το περιβάλλον μας, αναπτύσσουμε τις κοινωνικές μας δεξιότητες, παίζουμε, αλληλεπιδρούμε με πρόσωπα και αντικείμενα, αυτοεξυπηρετούμαστε και νιώθουμε ικανοί να αποκτήσουμε την αυτονομία μας.

Τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στον συντονισμό των κινήσεών τους, μπορεί να το εμφανίσουν κατά την εκτέλεση λεπτών και αδρών δεξιοτήτων, σε δραστηριότητες που απαιτούν τον συντονισμό των δυο χεριών ταυτόχρονα ή τον συντονισμό ματιού – χεριού για την εκτέλεση μιας σειράς κινήσεων.

Μπορεί να εμφανίζουν δυσκολίες στην ισορροπία τους, στην συμμετοχή κινητικών παιχνιδιών, στον χειρισμό μικρών αντικειμένων, στην χρήση του μολυβιού και του ψαλιδιού, στο ντύσιμο, στο φαγητό.

Η κατανόηση της δυσκολίας από το παιδί, το οδηγεί πολλές φορές στον δισταγμό της εκτέλεσης, από τον φόβο της ματαίωσης και της αποτυχίας. Το παιδί μπορεί να νιώθει απογοήτευση ή να νιώθει μειονεκτικά μπροστά στα υπόλοιπα παιδιά, κάτι που ενδεχομένως, οδηγήσει σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και κοινωνική αποστασιοποίηση.  

Τα παιδιά χρειάζονται βοήθεια, για να προλάβουμε τις δευτερογενείς συνέπειες μιας κακής εικόνας του εαυτού τους.

Το καλοκαίρι, που έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο και με χώρους που προσφέρονται για παιχνίδι, είναι πιο εύκολο να έρθουν σε επαφή με τις εμπειρίες, που σε άλλες στιγμές, τους ήταν κάπως δυσάρεστες.

Δώστε στα παιδιά σας την ευκαιρία:

  •   Να εκτελέσουν τις δραστηριότητες σε μικρότερα βήματα.
  •   Να έχουν ξεκάθαρες οδηγίες για αυτό που πρόκειται να κάνουν.
  •   Να νιώσουν την χαρά της επιβράβευσης περισσότερο για την προσπάθειά τους, παρά για το αποτέλεσμα.
  •   Να εμπλακούν αρχικά με δραστηριότητες στις οποίες τα καταφέρνουν καλά, για να αυξηθεί το αυτοσυναίσθημά τους και στην συνέχεια με εκείνες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα με τις δυσκολίες τους.

Αν οι δυσκολίες του παιδιού είναι τέτοιες που το κάνουν δυσλειτουργικό στην καθημερινή του ζωή, αναζητείστε βοήθεια και συμβουλευτική για το τι μπορείτε να κάνετε, έτσι ώστε να αποφύγετε την ματαίωση και την απογοήτευση του παιδιού σας!

Δίγκα Μαρία

Εργοθεραπεύτρια N.D.T

Επιστημονικά υπεύθυνη του κέντρου ειδικών θεραπειών για το παιδί

«Ανάπτυξη & Κίνηση»

logo2
logo